جانشین فرمانده نیروی انتظامی کل کشور خبر داد؛

ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار نفر زائر در روز در مرز خسروی کرمانشاه 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کل کشور از ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار نفر زائر در روز در مرز خسروی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷ 14 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، قاسم رضایی روز گذشته سه‌شنبه (۲۳ مرداد ماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زائران اربعین در امنیت کامل در حال تشرف به کربلای معلی هستند و مرز خسروی ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار نفر زائر در روز را دارد.
 
وی افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با کشور و دولت عراق زائران ایرانی در امنیت و آرامش کامل سفر معنوی خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کل کشور تصریح کرد: نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در خاک جمهوری اسلامی و نیروهای حشدالشعبی در خاک عراق به صورت ۲۴ ساعته پای کار هستند تا در خدمت زائران حسینی باشند و این سفر معنوی تبدیل به خاطره‌ای زیبا برای آنها شود.
 
وی ادامه داد: در دیداری که با مسئولان کشور عراق داشتم به این نتیجه رسیدم که امروز مسئولان ۲ کشور بر یک نکته اتفاق نظر دارند که تسهیل تردد زائران اربعین در امنیت کامل است موضوعی که تاکنون و در چند روز اخیر بسیار عالی اجرایی شده است.
 
رضایی عنوان کرد: به خاطر هماهنگی‌های قبلی که با مقامات عراقی صورت گرفت زائران ایرانی بدون معطلی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجازه خروج از کشور و ورود به خاک عراق را پیدا می‌کنند که این موضوع بسیار امیدوارکننده است.
 
وی بیان کرد: زائران ایرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند به برخی ممنوعیت‌های کشور عراق توجه و از همراه داشتن برخی اقلام دارویی نظیر قرص‌های مسکن کدوئین خودداری کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
 
رضایی در پایان همچنین با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در مرز خسروی صورت گرفته، امکانات آن را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ضمن دعوت از زائران برای انتخاب این پایانه جهت سفر به کشور عراق، خاطرنشان کرد: مرز خسروی با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که دارد روزانه  می‌تواند پذیرای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر زائر اربعین باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار